”Roundwall – Aalborg Skateboard Forening”
§ 1
Foreningens navn er "Roundwall - Aalborg Skateboard Forening" og foreningens hjemsted er Aalborg Kommune.
§ 2
Foreningens formål er at:
Forbedre voksne skateboarders muligheder for at udøve deres sport i Aalborg Kommune.
Skabe bedre rammer for rampe og bowl skateboarding i Aalborg og omegn.
Foreningen vil beskæftige sig med at forbedre kendskabet til rampe og bowl skateboarding for udøvere og andre interesserede.
Tilbyde mulighed for indblik i skateboardverdenen gennem arrangementer og lignende tiltag.
Sprede kendskabet til rampe og bowl skateboarding og give medlemmerne lejlighed til at sætte sig ind i dens mangfoldighed.
Skabe et forum der danner rammer om fælles interesser inden for skateboardingen.
Skabe et værested som på sigt vil give medlemmerne mulighed for at udforske og arbejde med aktiviteter som knytter sig til skateboarding. Eksempelvis musik, kunst, foto og videoredigering.
At afholde skateboardrelaterede arrangementer og være behjælpelig med at afholde sådanne for eksterne instanser.
§3
Tegning og hæftelse
Formand og kasserer tegner foreningen i fællesskab, ved beløb under 5000 kr., dog alene kasseren. Foreningen hæfter kun for sine forpligtelser med den af foreningen til enhver tid tilhørende formue. Der påhviler ikke foreningens medlemmer eller bestyrelse nogen personlig hæftelse for de forpligtelser, der påhviler foreningen.
§4
Regnskab og revision
En revisor vælges for en toårig periode på generalforsamlingen.
Regnskabet gennemgåes af en af generalforsamlingen godkendt regnskabskyndig person, forening eller organisation.
Regnskabsåret løber fra 1/1 20xx - 31/12 20xx.
Det af revisor og bestyrelsen gennemgåede og underskrevet regnskab fremlægges på foreningens årlige generalforsamling.
§5
Bestyrelsen har mulighed for at indgå aftaler om sponsorater til "Roundwall - Aalborg Skateboard Forening" arbejde - eller i forbindelse med konkrete projekter. Bestyrelsen bemyndiges til, at forhandle det konkrete indhold af sponsoraterne på plads, herunder ydelser og modydelser samt sponsoraternes økonomiske omfang.
§6
Generalforsamlingen er klubbens højeste myndighed. Ordinær generalforsamling afholdes en gang årligt i 1. kvartal.
Bestyrelsen består af 6 medlemmer, som vælges for en toårig periode således, at der vælges 3 medlemmer i lige år og 3 medlemmer i ulige år.
Et afgående bestyrelsesmedlem kan genopstille til valg på lige fod med andre opstillede.
Bestyrelsen konstituerer sig selv med:
Formand
Næstformand
Kasserer
3 bestyrelsesmedlemmer
En bestyrelses beslutning har kun gyldighed såfremt et simpelt flertal på et alm. bestyrelsesmøde har stemt for den.
Foreningen forpligter sig over for 3. mand ved formanden underskrift.
Forslag der ønskes behandlet på generalforsamlingen skal være formanden i hænde senest 14 dage før generalforsamlingen.
Bestyrelsen kan evt. vælge, at afvikle afstemninger via foreningens hjemmeside hvis bestyrelsen finder det nødvendigt.
Såfremt man af andre årsager ikke kan deltage i generalforsamlingen, kan man enten stemme via brev eller via fuldmagt. Stemmer man via fuldmagt skal den fremvises til formanden umiddelbart inden påbegyndelse af generalforsamlingen.
Dagsordenen til både ordinær og ekstraordinær generalforsamling skal som minimum indeholde følgende punkter:
Valg af dirigent.
Valg af referent.
Formandens beretning.
Fremlæggelse af regnskab og budget.
Indkomne forslag.
Fastsættelse af næste års kontingent.
Valg af bestyrelsesmedlemmer.
Eventuelt.
§7
Generalforsamlingen er beslutningsdygtig uanset antallet af fremmødte medlemmer, dog skal beslutning om ophævelse af foreningen og anvendelse af evt. overskydende midler tiltrædes af min. 3/4 af samtlige medlemmer.
§8
Ekstraordinær generalforsamling kan til enhver tid indkaldes af bestyrelsen med 30 dages varsel.
Ekstraordinær generalforsamling kan ligeledes indkaldes, når mindst 1/2 af medlemmerne forlanger det skriftligt og under angivelse af dagsordenen. Det er herefter bestyrelsens pligt at afholde denne med 30 dages varsel og senest i løbet af 8 uger.
Indkaldelse kan foregå via foreningens hjemmeside, opslag, facebook og/eller mail.
§9
Foreningens midler administreres af kasseren og opbevares på en bankkonto oprettet i "Roundwall - Aalborg Skateboard Forening" navn. Det er kun kasseren og formanden som har adgang til denne konto.
Kasseren afholder alle udgifter hidrørende "Roundwall - Aalborg Skateboard Forening" med foreningens midler og fører regnskab med indtægter og udgifter - dog under bestyrelsens kontrol og efter dennes anvisninger.
§10
Arbejdet i foreningens interesse er som udgangspunkt ulønnet. Udgifter til foreningens arbejde kan dog godtgøres efter forudgående godkendelse af bestyrelsen.
§11
Bestyrelsen kan ekskludere et medlem, såfremt en enstemmig bestyrelse finder det pågældende medlems opførsel/udtalelser etc. i strid med "Roundwall - Aalborg Skateboard Forening" interesser.
Det ekskluderede medlem kan efterfølgende kræve taletid til næstkommende generalforsamling med henblik på at tale sin sag.
Eventuel stadfæstelse af eksklusion skal derefter bekræftes ved en efterfølgende afstemning.
§12
Alle myndige (minimum 18 år), som kan stå inde for foreningens formål, skal kunne blive medlem.
Kun dem der har betalt kontingent for det løbende år, kvartal, måned er medlem. Kontingentet følger kalenderåret. Det årlige kontingent fastlægges af den ordinære generalforsamling.
§13
Opløsningen af foreningen kan kun ske på en generalforsamling og beslutningen er kun gyldig når 3/4 af samtlige tilstedeværende medlemmer stemmer derfor.
En eventuel formue skal hvis foreningen opløses, bruges til etablering og/eller forbedring af skateboardramper i Aalborg Kommune.
§14
Ovennævnte vedtægter træder i kraft ved vedtagelsen.
Foreningsvedtægterne er vedtaget på stiftende generalforsamling d. 1/2 2012 i Aalborg.